czwartek, 13 lutego 2014

Chleb bezglutenowy

Chleb bezglutenowy, bez mleka i jajek. Przepyszny, z chrupiącą skórką z dodatkiem ziaren słonecznika, dyni i siemienia lnianego. Nie spodziewałam się tego po chlebie bezglutenowym, ale muszę przyznać, że wyszedł znakomicie. Smakował nawet mojemu mężowi, który nie jest przekonany do wypieków bezglutenowych.
Przepis jest bardzo prosty, także zachęcam do jego wypróbowania.


Składniki na 1 chleb:


400 g mąki gryczanej

3 łyżki siemienia lnianego

3 łyżki łuskanego słonecznika

2 łyżki pestek z dyni

3/4 łyżeczki soli

1 łyżka cukru

40 g świeżych drożdży

450 ml ciepłej wody
   

Sposób przygotowania:


1. Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie wymieszać. Odstawić do wyrośnięcia na 20 minut.

2. Po tym czasie ciasto ponownie wymieszać. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto przelać do blachy i odstawić na kolejne 20 minut.

3. Piec w temperaturze 220 st. C przez 50 minut. W czasie pieczenia wierz chleba można spryskać wodą.


SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Jakie są wymiary keksówki, w której był pieczony?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Chlebek pycha. I wygląda jak zwykły, domowy chleb. Ta klejąca konsystencja, miękkość i skórka. Polecam wszystkim przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłem wyśmienity. Robiłem chleb z mąki pszenno-żytniej, żytniej i chciałem gryczany ten przepis jest idealny dziękuje.

    OdpowiedzUsuń